Další zajímavé počtení od čtenáře i s identifikační kartou. Moc děkuji.
Antonín Plocek
* 11.4.1912
+ 2.7.1941
Antonín Plocek se narodil 11.4. 1912 v rodině zaměstnance CK drah v Česk Třebové a bydlel v hospodářském stavení pod Jelenicí, kde vyrůstal společně se sestrou a bratrem. V letech 1918-26 vychodil v místě školu a poté pokračoval na řemeslnické škole v Litomyšli do r. 1929. Po skončení školy nastoupil do Šreflovy Armaturky, kde pracoval do r. 1930. 1.10. nastoupil do školy leteckého dorostu v Prostějově. Školu ukončil 30.6.1932 a okamžitě nastoupil presenční službu u 3.leteckého pluku M.R.Štefánika v Žilině u 15.letky. Zde byl jmenován Polním pilotem a povýšen do hodnosti četaře. 9.8.1934 se stal účastníkem nezaviněné letecké havárie,při které utrpěl dosti těžké popáleniny obličeje a rukou.
Strávil delší čas léčením v nemocnici a poté slouží jako letecký kurýr u prezidenta Beneše, kterému přelétává poštu do Luhačovic na jeho letní byt.
Od října 1935 je převelen do Boky Kotorské v Jugolslávii, kde vleká vzdušné terče za letounem Š – 328V na střelnici našeho protiletadlového dělostřelectva.
Zde slouží přes pět měsíců a nalétá při vlekání přes 600 hodin . Po návratu je odvelen do kursu nočního létání , který absolovuje 30.5.1937 s 200 nalétanými
hodinami. Dále slouží v Žilině a do rozbití republiky stačí nalétat přes 3600 letů a prožije ještě jednu havárii u Bratislavy při které si poranil nos .
V r.1939 pracuje jako úředník na ministerstvu vnitra v Praze a odtud 6.prosince odchází do boje. 2.1. 1914463256_1163000267098858_7527743055556591657_n40 odchází přes Hodonín do Bratislavy. Po problémech s přechodem hranic se dostává 8. ledna do Budapešti a se skupinou utečenců odjíždí do Bělehradu. Zde nějaký čas odpočívají a 2.2. přes Cařihrad přijíždějí doBejrútu. Zde se jejich skupina připojuje k těm ,kteří přijeli dříve a čekají na loďdo Francie. 25. 2. konečně odplouvají přes Alžír a v Marseille, přistávají 3.3 .1940.Za dva dny jsou již v Agde,zde se rozdělují a A. Plocek začíná létat na Potezu 25. u výcvikové letky v Bordeaux. Zde se již 18.6. naloďuje na polskou loď Robur III a s ní přistává 22.6.v Anglii. Po cestě zažije útok ponorky a vidí, jak dvě lodě z jejich skupiny potápí miny položené Němci.
Po nucené karanténě v příjmacím táboře ve Falmouthu je přidělen na naši bázi v Cosfordu , 25.7. skládá přísahu a pod č. 787 355 je zařazen do RAF. 29.8. je převelen k cvičné letce do Hendonu , kde je přecvičován na bombardovací letouny Wellington.
Po skončení kursu je 13.12.1940 převelen k čsl. 311.bombardovací peruti RAF v Honingtnu . Zde provádí další procvičovací a zdokonalovací lety v rámci naší cvičné letky.V této činnosti pokračuje až do března , kdy je povýšen do hodnosti seržanta a zároveň s tím 3.3. 1941 jmenován operačním pilotem.
U operačních letek se setkává s dvěma Třebováky, kteří slouží u 311. už delší dobu, jsou to piloti Kráčmer a Sixta . Hned první den u bojové perutě zažije nálet Luftwafe, při kterém nikdo naštěstí nepřijde o život ani není zraněn.
V následujících dnech začíná létat s různými zkušenými osádkami na cíle nad Německem a okupovanou Evropou .V březnu a dubnu napadla 311. v Německu továrny na výrobu letadel a pozemní bojové techniky v Kolíně nad Rýnem , Bré- mách , Gelsenkirchenu a došlo i na Berlín. Ve Francii se jednalo hlavně o námořní a ponorkové základny Dunqerkue, Lorient a L’Oriet . V dubnu přišli na řadu Brémy, Hamburk , Kiel a hlavně velice dobře chráněná německá námořní základna v Brestu , kde stály na kotvách německé obrněnce. V květnu a červnu se zúčastňuje velkých náletů na Porýní a Porúří . 28.6. je jmenován II. pilotem v osádce stg. Helmy , s ní si má odbýt její první bojový křest 1.července nad Cherbourgem. Jejich Wellington KX-U R-1516 startuje ve 2230 a poslední zprávu zaslechnou anglické stanice , když hlásí dobombardováno a žádá zaměření. Poté se KX-U navždy odmlčel . Posádka měla velikou smůlu , neboť při návratu od cíle jim vysadilo rádio i IFF(přístroj pro rozlišení vlastních letadel na radarové obrazovce). Letoun se při ztrátě orientace dostal nad přísně střežený Southampthon a operační důstojník na něj navedl nočního stíhače , jeho pilot identifikoval letoun jako bombardovací dvoumotorák bez rozlišovacích znaků a operační důstojník dal povel k jeho sestřelení. Dlouhá dávka z palubních zbraní Beaufightera byla přesná a letoun šel po křídle dolů .
Ráno byly trosky Wellingtono KX-U nalezeny nedaleko Lower park Farm, všichni členové posádky zahynuli.
Všichni byli pohřbeni na vojenském hřbitově v
Salisbury,Devizes road Wiltshive 6-l22.
Čest jejich památce ..